Tyvärr inga SM pinnar idag heller trots att Elton gjorde två kanonlopp. I det ena loppet var det helt mitt fel då jag var för fokuserad på den svåra slalomingången (som han klarade!) så att jag helt enkelt var för sen att visa rätt på hindret efter slalomet. Istället för runt så tog han det från fel håll = disk.
 
I sista loppet gjorde han allt helt rätt och jag med. Tyvärr föll en bom. Hade den inte gjort det hade vi kommit 2a med SM pinne då vi hade näst snabbaste tiden (20 tiondelar efter en medium border).
 
Elton har verkligen varit en dröm att köra. Taggad, fokuserad och hindersäker. Det var bara första loppet som blev lite för mkt glädjeyra! För mig var det även en seger i sig att jag lyckades så bra med min handling, hålla huvudet kallt och fokuserat. Minns förra året i Piteå då det gick rent åt h-vete. Jag var nervös, glömde banorna mm. Trots att den här tävlingen egentligen var viktig så lyckades jag att helt trycka bort prestations spöket ur hjärnan och bara fokusera på att ha kul!
 
 
 
Vi har nämligen 4 sm pinnar och behöver 4 till för att ta oss till SM. Men med en tävling till inom rimligt avstånd så är nu chansen rätt minimal. Men det spelar ingen roll att jag inte ska tävla på SM. Jag har tävlat tre gånger i år så jag har redan fått nöjet att uppleva det.
 
Iggy har fyllt 10 månader och jag har varit fullt upptagen i helgen så inga bilder har tagits ännu men det kommer. Just nu så händer det ändå inte så mycket kroppsligen. Jag tror han är färdigväxt nu, lite mer massa är väl det som kommer komma. Ännu har han ännu inte börjat lyfta på benet. Löptikar intresserar han inte heller ännu verkar de som då vi åkte upp i samma bil som en löptik. Det känns som jag är rätt säker på att han inte blir över 45 cm vilket är den nuvarande mediumgränsen. Men gränsen för medium vet man ju aldrig var den kommer gå efter regelrevideringen och de nya reglerna kommer ju gälla oss i hög grad då de börjar gälla 2016.  Läse ett rätt vettigt och intressant blogginlägg om det här:
 

Kommentera

Publiceras ej