Igår fyllde Elton och Jojjos valpar 1 vecka. De växer och frodas och har ökat i vikt från ca 300 till 400 gram. Alla är fortfarande friska och krya och jag hoppas det förblir så :) Jag längtar såå till jag får se de små liven. Jag har bokat en resa så jag och Peter kommer åka ner när de är drygt 6 veckor. Vid den åldern komer man kunna se personligheterna. Även om de är söta just nu så ger det nog mer att hälsa på dem när de faktiskt börjar springa runt o busa! Kommer nog få riktigt svårt o välja ut vem som ska flytta hem till Umeå. Men jag kommer INTE välja ut på färg, det är det sista som får avgöra. Typ om två valpar är identiska annars. 
 
Lägger ut två bilder av valparna. Bilderna kommer från Lyckostigens hemsida  där du kan se fler bilder
 
 
 
 
Annars så blir det lite blandad träning på hundfronten för oss. Jag har vistats en hel del i loboohallen och tränat både agility och brukslydnad. Det känns faktiskt riktigt lyxigt att ha en inomhushall som man kan träna i. Det enda som kanske är negativt är att den är lite väl liten. Hela agilitybanor eller ett helt frammåtsändande rymms inte och ibland blir det väl trångt på gemensamma träningar. Men nu när det börjar bli mildare ute skulle man ju kunna träna frammåtsändande utomhus på nån parkering.
 
Momenten känns ganska bra. Det vi behöver fokusera på är inkallningen, frammåtsändandet och skallet. Resten av momenten är sådana som han kan rätt bra men som det alltid går att förbättra.
 
Annars kör vi en del drag. Tyvärr så har det varit lite små kaotiskt när vi har åkt. Folk som inte kan hålla koll på sina hundar och hundar som inte är så trevliga vid omkörningar.  Så jag har lite undvikt att åka när det är som mest folk. Åkte i söndagskväll när det var -18 och snålblåst och då var vi nästan ensamma :) Tyvärr blir det ju annars  knökfullt i det enda spår som funnits tillgängligt i umeå att åka på.
 
Sen leder jag och Helen en brukslydnadskurs just nu med 8 deltagare i lobohallen. Och nästa vecka ska jag själv börja en skatekurs. Så tiden rullar på. Det ska bli skönt med helg :)
 

1 kommentarer

Anonym

23 Jan 2014 10:01

SÅ söta :)

Kommentera

Publiceras ej