Oj vad tiden går fort. Redan har de fyra tikvalparna från Eltons första kull fyllt ett år! Det känns som ett år har gått så snabbt.
 
Det är bra att facebook finns för tack vare det så kan jag följa dem trots att några av dem bor i Norge. Fendi, orrange roan tiken bor i Skellefteå så henne har jag haft förmånen att träffa ett antal gånger och hon är verkligen supersöt och supertrevlig! Hon är verkligen en kopia av sin mamma Lotta i utseendet. Samma färg och en nätt dam på 10 kg!
 
Winnie är även hon supersöt, en svart liten mini Elton! Hon har en flitig ägare som tränar lite av varje, lydnad och mot räddning.
 
Hoppsann, blueroan tiken som mörknade och nu nästan är helt svart stannade kvar inom familjen och det är främst dotterns hund. Eftersom hon bor i ett hus fullt av räddningshundar blir det nog lite av den varan för henne med misstänker jag ;)
 
Tussi, den svartvita tiken vet jag minst om eftersom de inte har facebook.
 
Alla ägarna verkar väldigt nöjda med sina hundar. Nu hoppas jag bara att alla kommer låta hälsoundersöka dem också så att jag kan börja utvärdera av Eltons avkommor.
 
Alla foton är lånade från respektive ägares facebooksidor :)
 
 
Winnie, den svarta skönheten "Mini Elton"
 
Hoppsann, den söta blueroan tiken
 
 
 
Fendi, Lotta kopian
 
 
 
Mamma Lotta och Hoppsann
 

1 kommentarer

AC

26 Aug 2014 21:53

Grattis valparna!! Den röd/vita tiken var ju grymt söt :D

Lycka till på SM, vi följer er via livesändningen! Tänk bara på att all "alternativ" behandling som laser, vibb osv har 14 dagars karenstid. Det finns tyvärr missundsamma människor överallt :( vi hejar på er!! Kör hårt!

Kommentera

Publiceras ej