Nu till helgen så blir Eltons valpar 8 veckor och klara att lämna sitt bo. Det är nu jag egentligen skulle sitta i en bil 8 timmar enkel väg för att hämta min lilla plutt! Det är blandade känslor härhemma kan jag meddela. De är veterinärbesiktade alla utan anmärkning och enligt rapporter samt filmer från valptest så verkar de vara väldigt orädda, frammåt, nyfikna och extremt sociala allihopa! Verkar brås mycket på pappa Elton alltså :)
 
Men samtidigt som jag jättegärna hade velat ha en valp nu så känns det ändå som det rätta beslutet jag har tagit (intalar mig det i alla fall) eftersom det  hade blivit väldigt bökigt med att ha hane och tik ihop. Allra helst eftersom jag inte vill kastrera någon heller. Jag hoppas så innerligt att jag en dag kommer få mig en Elton junior.  Nästa chans kommer ju inte om alltför länge men jag vågar nästan inte hoppas på nått eftersom de verkar som jag är otursförföljd när det gäller att skaffa mig en till valp :(  Parningen mellan Elton och Jojo är planerad nån gång i november men ännu har hon inte börjat löpa så inget nytt där än.
 
I alla fall en valp kommer hamna i Sverige och inte alltför långt bort heller (Skellefteå) så förhoppningsvis kommer jag få många tillfällen o träffa den vilket känns skönt! Självklart är det ju intressant för mig att veta hur kullen blir både hälsomässigt och mentalt. Men jag kan inte tro annat än att valpköparna till dessa charmtroll kommer bli annat än nöjda! Så här bjuder jag på en bildkavalkad på dessa fyra töser + mamma! Min favorit är den bedårande söta blue roan tiken. Både vacker och verkar vara så lik Elton när han var valp.
 
 
 
 

4 kommentarer

Felicia

18 Oct 2013 20:25

Oj oj oj vilka sötnosar! Väldig otur att det inte blev en hane, men nu måste ju din otur snart släppa!!

Heléne

18 Oct 2013 23:06

Tänk att du ändå kan tänka så rationellt. Jag hade tagit den den där blue roan valpen illa kvickt utan för mkt tankeverksamhet :)

Men nog tror jag din otur släpper snart. Det ska ju omöjligen kunna vara sååå svårt att få en hane. Håller tummarna för massa fina hanvalpar framöver!

Felicia

20 Oct 2013 20:45

Han har haft urinvägsinfektion till följd av förstorad prostata. För att slippa fler problem i framtiden fick det bli kastrering! Han är ju kryptorchid också så han ska ju ändå inte få några valpar och så har ju de dessutom större risk för testikelcancer så det känns skönt att vi slipper oroa oss för sånt nu!

Susanna

22 Oct 2013 13:35

Vilka små sötnosar!

Kommentera

Publiceras ej