I helgen var det agilitytävlingar i piteå. 3 lopp per dag och endast klass 3, kan de bli bättre! Jag skippade ju vindelälvsdraget pga denna tävling. Det blev så bökigt att ordna med logistiken för att kunna vara med på både och, sen så vet jag inte hur det hade påverkat formen för Elton eller mig att tävla agility när man har kört drag två dagar, sovit borta osv. Men nästa år ska vi absolut vara med, då får agilityn komma i andra hand!
 
Iallafall så har helgen bjudit på blandade resultat. Två lopp är jag riktigt nöjd med, två lopp blev katastof och två därimellan. (2 nollade lopp, 2 lopp med fel och 2 lopp med disk) Jag kan väl säga som så att vi har nosat på certet vid två tillfällen. På lördagen kom vi på 4e plats (certet vandrade bara till placering 2 men alla innan mig var fullcertade) och på söndagen kom vi på 3e plats och där var det samma visa (certet vandrade bara till plats 2 men båda två innan mig var fullcertade). Riktigt nära kändes det i söndags då vi hade placering två ända tills sista startande men sen så nollade dom banan på en bättre tid och vi blev snöpligt utan.
 
Hade den gamla regeln funnits kvar hade vi alltså tagit två cert i helgen! Det är absolut inget att sticka under stol med att de var betydligt lättare förr med att ta cert.
 
Elton har varit superfin i helgen, tagit alla slalomingångar klockrent trots att de inte har varit enkla alls, tagit alla kontaktfält, han har bara rivit ett endaste hinder (sista hindret på målrakan där jag kutade före han vilket jag inte behöver eller ska göra för det går fort nog ändå) och varit jätteföljsam. Så all credit till min finaste!
 
Någon som jag däremot verkligen är onöjd med är mig själv. Jag har inte behållit den fina sinnesstämning som jag jobbat upp och haft både i luleå och skellefteå utan istället kännt för mycket stress, press och nervositet och därför blev vissa lopp totalt kaos för mig.
 
Så nu blir det att försöka hitta tillbaka till den bra känslan jag hade tidigare. För jag vet att vi kan! Rent träningsmässigt nu innan vi ska ner till rättvik så ska vi träna enkelt roligt och framförallt köra fartiga slalom samt kontaktfält för det är områden där farten absolut kan ökas.
 

Kommentera

Publiceras ej