I helgen har vi varit i Boden och tävlat. Egentligen så hade vi inte behövt åka på några fler tävlingar mer i år då vi redan är SM kvalade. Men jag hade ändå redan anmält mig och dessutom kan det vara trevligt att få tävla helt utan press och bara ha roligt på plan!
 
Man kan väl säga att flytet fortsatte även denna helg. Den här helgen har jag inte hållit igen någonting utan helt enkelt kört på järnet.
 
Lördagen:
 
Vi började med agilityloppet. Det var så rackarns halt av allt morgondagg så Elton halkade några gånger och vi fick tyvärr en rivning. Men tiden var väldigt bra och få nollade ekipage ledde till en 4e placering med SM pinne! Första SM pinnen som jag får på 5 fel!
 
Hoppbanan var en lite småknixig bara men vi lyckades ta oss runt felfritt med en bra tid oxå! Så där kom vi 2a och fick en SM pinne till!
 
Så nu har vi totalt 10 SM pinnar, 5 i vardera klass :)
 
På lördag kväll hade vi kräftskiva ett gäng. Mums!
 
På söndagen så gick det inte lika bra, i agilityloppet blev det en disk då Elton tog fel hinder, i hopploppet blev det 10 fel pga en rivning och en vägran. Dessutom var Elton i det loppet lite trött och hade inte samma tagg som tidigare lopp. Kan ju bero oxå på att det var fruktansvärt varmt och sen bodde vi i samma stuga som en löptik.
 
Men jag kan inte vara annat än mycket nöjd med min prins! Han har skött sig väldigt bra i helgen.
 
Sen skadade sig en klubbkompis så jag fick vara extraförare åt hennes BC i agilityklass 2. Vi diskade oss ungefär mitt i banan och jag tänkte köra klart resten av banan men blev sen stoppad av domaren och utskälld inför publiken! Tydligen hade de sagt i högtalarna att man skulle ta närmsta vägen ut om man blev diskad.. Detta hade jag inte hört och desutom stod det i PM att man fick köra klart banan inom maxtiden! Så lite snöpligt slut blev det på den helgen... Jag fick dock massor av stöd av folk runtikring som tyckte domaren betett sig väldigt underligt och fel...
 
Nåväl, förutom det så har helgen varit väldigt trevlig. Nu ska det dock bli väldigt skönt med en helg ledigt där jag äntligen kan få sova ut. För sömn har det inte blivit mycket i helgen då klass tre startade bägge dagarna.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej