Idag har jag varit till veterinären för att vaccinera Ozzy. Passade samtidigt på att undersöka Eltons knän. Inte för att jag någonsin misstänkt att han kan ha fel på dom, så hårt som han går och inte ännu visat någonting som skulle tyda på det. Men inom jaktcocker har det ändå poppat upp en del fall här och där. Det är ju bra för avelsarbetet om man vet vilka som har problem och vilka som inte har det. Patellaproblem begränsar ju hundens liv väldigt mycket och är vad jag förstår kostsamma operationer bakom med lång rehabtid.
 
Sen skulle jag vilja jag ju gärna använda Elton framöver i avel och då är det ju bra om han är konstaterat frisk även på papperet! Så nu finns det på papper iallafall! Veterinären sa att hans knän satt stenhårt :) Vad skönt!
 
I väntrummer fick Ozzy leka med en 11 veckors dalmatiner, Den var riktigt stor, 12,5 kg mot Ozzy som är 14 v och väger 7,5 kg. Han följer ganska exakt Eltons utvecklingskurva, när Elton var 3 mån vägde han med 7,5 kg.
 
Vaccinationen gick bra och han verkar inte ha något emot veterinärbesök. Det bjuds ju på godis :)
 
Kickerträningen fortsätter, på bara 2 pass så har han nu gripit i ett föremål från marken :) Det är kul med valpträning, de lär sig så sjukt fort! Parallelt med klickerträningen så försöker jag leka med honom så fort han är på det humöret. Han är faktiskt väldigt lugn inne och sover mkt och när man träffar andra med valpar i samma ålder verkar de ju vara helt rabiata och bita och slita i allting löst hemma?!
 
 

1 kommentarer

Elon och Linus matte

23 Sep 2012 18:16

Grattis till bra resultat på Elton. Skönt att veta att allt ser okej ut : )

Kommentera

Publiceras ej