Jag har blivit förkyld. Och det rejält! Känns som ett helt getingbo i min hals. Alltså inte skönt! Gör rejält ont att både prata och svälja. Typiskt att det kommer lagom till en långledighet när man vill göra så mycket! Hade det varit jobbvecka hade jag helt klart sjukskrivit mig och stannat hemma några dagar. Men nu är det ju så mycket man vill göra när man e ledig så istället för att stanna hemma och kurerat mig har jag varit på brukshundsklubben hela dagen. Det får jag sota för nu :(

Idag var det hinderfixardag där vi skulle laga hindren och lite annat. Det höll vi på med ett bra tag. Sen la jag spår åt mig och Ida. Spåret jag la åt Elton var 700 meter med 6 st kottar som föremål istället för pinnar. Platsen var östtegs fröplantage. Perfekt att lägga spår på. Lätt att gå och ett mellanting mellan åker och skog! Liggtiden blev 1,5 timmar. Jag älskar förresten min smarta telefon! Har hittat en app som jag kan använda när jag lägger spår. Jag ser förutom exakt var spåret går, även hur långt det är och när jag gick ut det. Aldrig behöver jag använda snitslar mer :)

Den här gången var jag noga med tempot. Jag höll emot och gick i mitt tempo. Jag upplevde att han inte fick lika mkt tappter i vinlklarna den här gången men när han väl får det är jag inte nöjd med hans arbete för att hitta spåret igen. Det blir på tok för stora ringar. Jag får dessutom vara noga med att pinnarna inte ligger så att han får vind av dem för tidigt.

Han hittade iaf alla kottar och spårarbetet var godkänt tycker jag. Vill fortfarande ha ner tempot och få mer noggrannhet. Kanske ska prova att lägga lite IPO spår igen..

Sen middag hos pappa och sen tillbaka till klubben för skottträning. La plats med tre andra hundar, en border terrier, en schäfer och en aussie. Tävlingslik platsliggning 5 min med 4 skott. Gick bara fint :) Han vände huvudet lite bakåt mot skytten innan första skottet men sen la han hakan i backen självmant och låg så hela tiden (med avbrott för att jag gick och belönade ett par ggr) Så platsen känns säker. Hoppas bara de andra hundarna är pålitliga och ligger! Tränade även lite agility och kryp. Agility har vi tränat så sjukt lite så jag har inga förväntlingar på nånting i skellefteå nu till helgen. Krypet gick dåligt. Det var blött i gräset och han vägrade bitvis. Suck. Det måste verkligen vara kruttorrt för att han ska krypa bra. (Då kan det vara 10 mässigt) annars blir de inte ens poäng!

1 kommentarer

Carin

23 May 2012 13:05

Kan du se på telefonen att du går rätt medans du går också?

Kommentera

Publiceras ej