Ja så var man hemma igen efter en låång helg i skellefteå. Vi knökade in oss i min bil, 4 människor och fyra hundar samt packning i fredags och brummade iväg till skellefteå camping där vi hade en liten campingstuga som väntade. Sen var det tidig uppstigning lördag morgon (hade blivit ännu tidigare ifall vi hade kört ifrån umeå på morgonen vilket var orginalplanen). Lördag var det strålande väder men skitresultat och söndag var det skitväder men bra resultat!

Lördagen då:

Elton var inte alls som han brukade. Svår att få igång riktigt och ganska disträ. Jag skyller på att vare sig han eller jag fått så mycket sömn under natten i stugan. Jag pga en väldigt jobbig förkylning och hosta och Elton pga ny miljö, trång säng, och två nya hundar att hålla koll på. Iallafall så gick loppen inge vidare. AG3 hade en 90 graders slalomingång vilket han inte klarade så det blev disk där. HOPP2 hade en lurig börjd tunnel efter en raksträcka och där kom jag väldigt långt efter och han susade in i fel tunnelöppning.

Sen la jag och Ida ett spårupptag till våra hundar som fick fortsätta ca 100 meter. Elton hade nog inga hjärnceller där för dels gick upptaget dåligt och dels tappade han bort spåret innan slutet...

På eftermiddagen åkte jag till byske till mina svärföräldrar och blev bjuden på grillat och sov i deras husvagn natten lör/sön. Det var en väldigt bra idé för en natts ordentlig sömn (iaf för Elton) gjorde susen! Han var sitt vanliga pigga jag och i AG3 var vi  faktiskt bara en rivning ifrån att plocka CERTET!!! Shit, helt otroligt! Det har nog inte gått upp för mig helt att vi faktiskt har chans på att göra det. Nog vet jag att vi har en teoretisk chans att göra det men jag tycker att jag är för dålig att handla och Elton är för snabb för mig att hinna med. Det tog ju hela förra säsongen för oss att ta oss igenom hopp1 tex.

I HO2 så tog vi äntligen den första pinnen och vann klassen! :) Banan kändes väldigt enkel när man nyss kört en klurig klass 3 bana. Det var på håret att han skulle riva ett hinder men den här gången var marginalen på vår sida äntligen! Vet inte hur många lopp jag fått en 5a pga rivning eller vägran på sista hindret. Sånt är förargligt!

Efter agilityloppen var avklarade så la jag och Ida spår åt varann. Eltons spår var ca 800 meter med 5 pinnar och en terrängövergång skog/hygge samt lite andra klurigheter som rotvältor ivägen, korsa en bredare stig och en bred bäck. Jag lägger ju numera spår med min sportstracker så ser jag exakt var spåret går. Men tyvärr regnade det när vi skulle gå spåret så vi struntade i telefonerna. Lite pirrigt att bara famla i mörkret och totalt lita på att hunden går rätt! Men 5 pinnar bärgade visade att han hade hittat rätt väg runt :) Min lille prins..  Nu känns det hyfsat iaf inför tävlingen på söndag. Ska passa på att lägga ett par spår till dess oxå så är vi riktigt fit for fight!

Kommentera

Publiceras ej