Imorse körde jag och Ida från umeå mot luleå för att tävla agility. Vi åkte kl 8 och var framme vid 12. Men det dröjde ända till halv 2 innan 3an startade. Så vi var verkligen i god tid. Premiär för mig och Elton i klass tre idag! Vi blev ju uppflyttade till klass 3 på höstens sista agilitytävling i nordmaling.

Jag var väldigt nervös inför starten. Kommer jag komma ihåg banan? Kommer jag komma ihåg att placera mig rätt vid rätt tidpunkt? Kommer Elton vara med mig och taggad?

Men loppen gick bara bra. Elton var i huvudsak med mig och väldigt lyhörd. Inte ett hinder revs idag. Detta tror jag är tack vare att det är så mycket svängar i klass tre och vi slipper alla raksträckor där han får upp farten och hoppar slarvigt och flackt. Det blev dock två disk idag. Första på grund av att jag inte hann placera mig optimalt och Elton tog fel sida av ett hopphinder. Andra loppet pga att Elton var lite för sugne på att ta en lockande tunnel rakt framför näsan istället för att lyssna på matte.

Imorgon blir det start i klass två och det blir förhoppningsvis piece of cake ;)

Kommentera

Publiceras ej