Jag har fått en liten nytändning när det gäller lydnaden. Med Elton är det iof alltid kul att träna. Han är så engagerad, lättlärd, gör alltid sitt bästa, lättbelönad osv. Men tragglar man för mycket på samma moment blir man less förr eller senare.

Men under påsken har jag så smått börjat på elitmomenten i lydnaden. Har inga planer att starta elit i år men så bra som det hittills gått så är det inte en omöjlighet!

Nu har jag börjat på rutan (med skick till kon) samt apporteringen, det oxå med skick till kon. Jag förstår inte hur en hund kan förstå något så komplext så snabbt! Elton är hur lättlärd som helst, bara på ett par gånger har han lärt sig skickas till kon, och sen vidare till rutan. Såklart med en target i rutan men ändå! Med Wilma hade samma sak tagit hundra år att lära in så de finns en anledning till varför jag bara tävlat henne i klass 1....

Zätat blir en utmaning kan jag tänka mig vilket jag inte börjat alls med. Just nu är Elton hjärntvättad på sitt så de e bara det han bjuder på just nu :P Men somsagt. Vi har ingen brådska. Nu längtar jag bara till man kan börja träna ute i skog och mark, träna uppletande och lägga spår :)

1 kommentarer

Carin

11 Apr 2012 00:59

Vi hade spårpremiär i helgen!

2 spår på vardera 1200 m! Över blandat snö och barmark......

Kommentera

Publiceras ej