Idag var det en sån där härlig höstdag med lite kyla i luften men strålande sol. Mina planer efter jobbet var egentligen att fara och kolla på en ny matta till vardagsrummet. Den jag har nu är en gräddvit fluffig matta men som tyvärr drar åt sig hur mycket hår som helst och är mer svart än vit. Den är oxå omöjlig att få bort håret från. När jag bara hade Wilma så var det inga problem, hon löser nästan inget hår och det lilla hon löser syns knappt och är dessutom långa hårstrån som blir till bollar. Men vem kunde tro att Elton skulle vara den som skulle lösa kopiösa mängder hår? han som knappt har nått?

Iallafall får köpet bli av någon annan dag, solen sken och jag och Peter tog med vovvarna på en tur runt grössjön. Det var härligt och vovvarna tyckte nog det oxå för de sprang båda två som galningar :) Wilma tog sig tyvärr ett gyttjedopp i en surmyr så det blev duschen sedan när vi kom hem. Hade ändå tänkt att bada henne och ta tag i o trimma henne. Elton han är oxå nybadad för han tog sig ett dopp i bäcken vid ängarna för någon dag sen bara. Vilka badtokiga jyckar jag har! Får bli koppel nära äckliga vattendrag i fortsättningen, känns skönt oxå när allt blir kallt och fryser för då blir det inga mer dopp för deras del!

Sen på kvällen så for jag iväg och tränade fysträning på iksu. En riktigt aktiv dag har det blivit idag:) 

2 kommentarer

Lisa

24 Sep 2009 23:18

Focus har också lerbadat idag :)

Lisa

25 Sep 2009 12:32

Jag undviker att bada honom om jag inte måste. Han fick torka med leran i hallen sen borstade jag bort det värsta. Det gick som smort.



Vi har samling för lydnadsdelen klockan 7 på morgon på lördag, sen efter den är klar så åker vi väl ut till skogen skulle jag tro.



Jag kliver ju upp före fan för att hinna gå ett spår och lägga ut ett annat så det får ligga ett dygn, så är det samma procedur nästa dag. Fungerar riktigt bra, sen får Fritz jobba och bli trött tills jag ska jobba. Jag kollade igenom mina mål för året och det vore ju trist om jag inte skulle klara den sista biten när jag och Fritz klarat allt annat :)

Kommentera

Publiceras ej