För ett tag sedan så bestämde jag mig för att göra en ordentlig utredning på Iggy. Nu när jag ändå var inne i en självriskperiod så kändes de lämpligt att göra det. Något jag ändå funderat på att göra nu när det är drygt 3 år sen operationen och 2 år sen de senaste röntgenbilderna.
 
De fanns positiva och negativa besked. De negativa beskedet var att pålagringarna på ryggen har växt ganska rejält på två år. Både horisontellt och vertikalt. Även pålagringarna i vänster armbåge har ökat men inte så jättemkt.
 
De positiva i det hela är att han för tillfället inte har ont i ryggen. Han hoppar, studsar och springer precis som vanligt och har inte heller ont när man klämmer i ryggen vid L7/S1.
 
Men förr eller senare kommer de där pålagringarna börja trycka på nån nerv o då kommer de va kört. I den här tillväxt takten så anar jag att de inte är många år kvar till det händer tyvärr.
 
Veterinären tyckte i princip att jag ska pensionera honom för att bromsa takten av tillväxt av pålagringar. Lyfta in o ut honom ur bil, han får inte hoppa, skippa lydnad och drag mm. Jag menar dock att han kommer bli gravt olycklig av att bli pensionerad från all aktivitet. Han är en kille med MKT spring i benen. Han måste få springa plus använda huvudet annars blir han jätterastlös. Jag har därför tagit beslutet att jag kommer  aktivera honom som vanligt men ändå ta det lite lugnare. Så får han hålla så länge som han håller.
 
Iggy <3
 
 

Kommentera

Publiceras ej