Det var ett bra tag sen som jag hade kontakt med en tjej i från Norge angående att hon var sugen att para sin tik med Elton. Hon var kompis med Ane som äger Eltons dotter Hoppsann från första kullen. Hon var väldigt imponerad av Hoppsann och ville därför gärna få använda Elton till sin tik. 
 
Det var dock ett problem och det var ju i samma veva som Elton skulle opereras för ett år sen. Enligt veterinär var det INTE lämpligt för honom att para när det höll på att läka. Så vi pratade isåfall om att köra på inseminering. Det finns nämligen en klinik här i Umeå som är godkända för det. Men tiken började aldrig löpa och när hon väl började så tyckte ägaren att de skulle bli allderles för sent i tid för kullen. Så då sköt vi på det till nästa löp. Så det blev ju nu. 
 
Två parningar med en dags mellanrum blev det. Så nu är det bara att vänta och se vad som händer frammåt början av maj. 
 
Sen är det strax på gång att den tidigare tiken som Elton parade i jul ska föda. De hade röntgat och sett minst två valpar!  Så nu hade jag ju egentligen haft ett gyllene tillfälle att ta en Elton valp om jag ville men jag har bestämt att jag ska inte ha nån fler cocker. Vill satsa mer på draget så därför är jag sugen på en jaktspringer alt jaktlabbe. Dessutom vill jag inte ha mer än två hundar då det är nog svårt att hinna med både barn, hundar träning mm. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej