Idag åkte jag och Iggy tillsammans med Anna Nore och hennes två bc tjejer till Bjurholm för att tävla drag.  Jag var anmäld till canicross men bytte till cykel då min förkylning inte gett sig riktigt ännu.
 
Jag har aldrig kört barmark i Bjurholm. Jag har tävlat på snö två gånger. I vintras med Iggy 5 km och jag vill minnas att de gick riktigt bra då. O sen några år tillbaka med Elton 2 x 5 km i riktigt tungt o blött före. Banan var som jag minns den. Kuperad och ganska mkt backar i början. Underlaget var väldigt mjukt men inte svårcyklat alls.
 
Jag startade först i B klassen vilket betydde före Anna och Miriam och därmed Iggys favoriter!  Det gjorde mig mäkta nervös ioch med att jag har haft mkt problem just med den biten. Att få han att dra trots att han har sina kompisar kvar i starten.
 
Men jag hade inte behövt att oroa mig. Den här gången var jag i god tid i startområdet och Iggy fick se två ekipage dra iväg. Han var jättetaggad i starten och gjorde en fin rivstart :) Han drog bra hela varvet runt och speciellt drog han jättebra i uppförsbackarna. Inte lika bra nedför.  Vi fick ingen omkörning på vårat varv.
 
Vi kom i mål på tiden 6,28 och kom tvåa av tre startande. Jag tittar inte så mkt på tiden egentligen. Jag bryr mig mer om känslan och den var super idag. Min lilla stjärna!
 
Efter Iggy fått vila lite så körde vi ett varv till. Denna gång belönade jag nedförsbacken med boll. Han var lika duktig detta varvet :)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej