Den här gången kör jag Iggy ensam. Kom ihåg ifjol när jag körde dem dubelt. Så bra de gick! Men iår har jag inget val. Stanna hemma vill jag ju inte. 30 års jubileum o allt. Sen kanske draget körs för sista gången i år. 
 
Har försökt få tag i en kompis till honom att gå dubbelt med. Först skulle jag låna en kompis bc tik. men hon är alltför grön i draget och behöver lära sig dra. för när jag körde dem dubbelt så sprang hon bara med större delen av tiden med slack lina och det hjälper ju inte.
 
Sen skulle jag få låna iggys bror i sunsvall o han vet jag drar bra. Dock vet jag inte hur jag ska få upp honom från sunsvall. åker inte 60 mil o hämtar o sen 60 mil o lämnar...
 
Men iggy har imponerat på mig flera gånger under vintern. Jag har ju inte haft något annat val än att köra honom själv. O sist körde jag 1 mil på kullaspåret och det var inkl en varvning. Han var så duktig o drog bra hela vägen! Kanske inte superfart hela vägen men sträckt lina och ett bra tempo. Så jag har en liten förhoppning att han ska dra okej på draget även om han är själv. Ska försöka på roliga sträckor som inte är alltför långa.
 
Sen ska jag få köra Miriams malle. Så i nödfall kör jag dem dubbelt om Iggy går riktigt dåligt. Men helst vill jag ju köra dubbla sträckor och hon löper dessutom.
 
 

1 kommentarer

AC

13 Mar 2017 13:47

Nu har jag hört fler som sagt så, att det kanske är sista gången det genomförs! :( :( Så får det ju inte vara!! Himla tråkigt med Elton, varför kan inte hundarna bara hålla sig hela? Hade vi bott närmare så hade du fått låna mina två så hade du kunnat köra 3-spann spaniels på skidor ;)

Kommentera

Publiceras ej