Ser att det var längesen jag bloggade sist. Inte för att de inte händer något utan för att de glöms bort :)
 
Helgen har varit händelserik. Fredag och lördag var jag med på en lydnadskurs i Umeå för instruktören Lena Kerje som också har skaffat sig en jaktcocker. Jag fick hjälp med många moment i nya eliten och verktyg för hur jag ska jobba frammåt.
 
Fritt följ: Jobba på uthålligheten i fritt följ samt helt om svängar och språng masch där han gärna tappar i position o glider ut/fram
 
Zätat: Jobba på stadgan och att huvudet tittar framåt när jag går runt honom
 
Inkallning: Jobba helldre med runt konen och ställande där för att få fart. Annars träna in de olika skiftena när jag inte behöver lämna honom. Kasta godis.
 
Rutan: Target skick på långa avstånd för att träna cirkeln o varva med att ta bort targetmattan. Jobba mycket med att ha störningar o koner runtomkring rutan
 
Appdirr: Konskick, runt med stå. Dirigeringen med leksaker och alltid ha 6-7 meter från mitten för att få ut vinkeln
 
Vittring: Jobba med rundakonen för att få fart in i vittringen
 
Konskick: Jobba med att ha leksak vid konen för att få till snävare vändning runt kon och bra stopp
 
Nya momentet: Jobba in runt med leksak vid konen för att få extra fart.
 
 
 
Sen har vi kört en hel del drag sen jag bloggade sist. Har varit på nydala, kulla, i Holmsund och i Nordmaling. Iggy går numera som tåget!! Han har aldrig tvekat att dra en endaste gång! Sträckor vi kör är runt 5 km. Ibland varvning. Har även kört han dubbelt med Miriams malle.  Jag kan säkert dra längre med honom men är bara så feg att göra det då jag vill att han ska tycka det är kul hela tiden o inte köra slut på sig själv.
 
Har varit och röntgat om Eltons tass nu. En månad har vi gått med tassbandage och kortare promenader. Till min besvikelse så hade ingenting hänt på läkningsfronten. Men innan vi tar beslut om amputation av tån så ska jag nu låta han va utan bandage ett par veckor o se vad som händer. Fortsättning följer..
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej