I helgen deltog jag på Umedraget 2 i kulla. Umedraget 1 var ju i Bjurholm och då ställde jag upp i motionsklass med Iggy på 5 km. Denna gången ställde jag upp i tävlingsklassen 10 km med Miriams malle Xi som jag numera får köra :) Iggy fick starta i motionsklassen 6,7 km
 
Föret var riktigt  hårt. Det hade inte snöat på flera veckor utan töat och fryst på. Så det gick ganska fort! Kulla är iof platt så bara därför går de ju undan.  Xi gick bra. Hon hade säkert haft kapacitet att dra fortare men med tanken på att hon är så ung, precis fyllda 18 mån och knappt har tränat med mig så gick det ju riktigt bra. 10 km på drygt 28 minuter.
 
Sen var de bara o byta hund, värma upp o sen starta med Iggy i motionsklassen. Han gick på som ett skott! Det hårda föret gynnade verkligen honom! Sen blev vi omkörda 2 ggr så då fick vi också extra draghjälp. Låg i rygg bakom en malle och en irlänsk setter halva sträckan. Bra gjort av lille cockern!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej