Älskar omgivningarna som finns runtikring oss dit vi har flyttat. Det är så enkelt att bara gå ut till en träningsplan på grus som finns bara några minuters gångavstånd från oss. I sommar kommer det dessutom finnas en jättefin gräsyta en 10 min promenad från oss. Perfekt när man har knappt om tid eller vill passa på o träna när lillan ändå ska sova. 
 
Det har ju varit så blött o slaskigt överallt så nån lydnadsträning har det knappt blivit. Gjorde ett pass i påskas men sen var det för geggigt överallt så då la vi det på hyllan igen. Iggy är ju så känslig för minsta gegg och blött han :(
 
Men idag gick vi iväg till grusplanen o den var helt torr. Lillan sov i vagnen på sidan av planen. Elton fick bara nöja sig med att titta på han. 
 
Körde fritt följ, läggande under gång, frammåtsändande, inkallning, kryp. Ja allt som ingår i lägre lydnaden förutom hopp och apport. Vi har nämligen anmält oss till lägre klass spårtävling om tre veckor! Vi har ju knappt tränat eller spårat heller för den delen. Men jag tar det som en träningstävling. Går det bra är det en bonus men jag har inga höga förväntningar eftersom vi knappt tränat nått. Lydnaden borde dock fixa sig, han har alla momenten förutom då framförgåendet vilket vi håller på med nu. Saktagående har han men då ska vi ju sätta ihop det med att först gå fot en sträcka, gå ut och sen gå före 30 meter. Sen har vi inte kört någon platsliggning iår med skott alls. Jag tänker att jag inte vill stressa med det så förmodligen kommer jag avstå det momentet nu i vår för o träna ordentligt på det istället. 
 
Spåret kan gå hur som helst. Har hunnit med att lägga tre spår i år. Det första gick åt skogen helt, det andra som var ett trappstegsspår löste han fint och det tredje som var ett 500 meters apellspår fixade han klockrent. Så de kan gå bra men de kan lika gärna gå åt skogen. Ska ändå vara funktionär den helgen så kan lika gärna tävla den andra dagen. 
 
Budföringen borde han fixa, det gjorde han bra i höstas (med skott). 
 
I övrigt så ligger mkt fokus på fysträningen nu, både för Iggy och mig själv. Jag siktar ju på barmarks SM i oktober och vill vara i bra form inför det. Så det kommer bli både löpning, cykling och simning sen när vattnet blir varmt. 
 
 

Kommentera

Publiceras ej