Nu i veckan har det hittills blivit ett spårpass, två lydnadspass och ett dragpass. Älskar att vara mammaledig! Gud så mycket hundträning man hinner med då :)
 
Lydnadspassen blev på klubben bägge passen. Frammåtsändandet känns faktiskt riktigt bra nu. Dock skulle jag verkligen behövt köra det på lite andra ställen än klubben. Tror jag måste åka ut i morgon o köra på ett nytt ställe. Sen blir det ju astidig uppstigning på lördag för att jag ska hinna köra ett frammåtsändande på Skellefteå bk innan tävlingen.  Till och med inkallningen känns riktigt bra nu. Dock kör jag med leksak bakom hela tiden. Få in det där stoppet i ryggmärgen liksom.. 
 
Det blev ett spårpass i kulla. La ett rätt krångligt spår till Elton. Mycket vägövergångar där jag vinklade direkt efter  eller innan vägen, gick längs med drivningsvägar, la pinnarna på kluriga ställen såsom precis innan en stock, i en rishög, efter en vägövergång mm. Sen såg jag flera som rastade sina hundar medan jag la spåret. Så de var nog en del korsande spår av både människor och hundar..
 
Men Elton löste spåret hur bra som helst. 5 av 6 pinnar hittade han.  Rätt spårupptag med. Detta känns riktigt bra inför Skellefteå.
 
Har tappat lite motivationen att köra lydnad med Iggy nu när tävlingssäsongen är över. Måste sätta mig ner o göra en plan över vad som ska tränas inför nya Class 3 så jag får lite mer struktur på träningspassen.
 
Men dragträningen har jag desto mer motivation för. Köpte mig ju en asbra cykel på XXL på rean. Så sen jag köpte den har det blivit några pass. Senast i tisdags på ersboda tillsammans med Sophie. Vi körde 4,1 km rundan. Den är ganska kuperad så Iggy blev riktigt trött men körde hela rundan runt med bra fart och motivation trots att han bara fick en startretning i början av Sophie som drog iväg. Resten av varvet var vi ensamma. Blir hösten varm och torr så kommer jag försöka köra ett par pass i veckan nu. Även Elton ska få köra litegrann efter sista tävlingen är gjord. Jag var jättesugen att åka på barmarks SM med Iggy o köra cykel. Men logistiken med boende o barnvakt löste sig inte så det får va den här gången.

1 kommentarer

Catarina

02 Oct 2016 21:00

Kul att du också har en blogg! Dessutom betydligt bättre uppdaterad än vad min är, kanske för att du även är flitigare på att träna än vad jag är ;)
Kommer kika in här lite emellanåt. Alltid kul att se vad andra har för sig och få lite inspiration och träningsidéer!

Kommentera

Publiceras ej