Idag var det sista barmarkstävlingen. Tävlingen ägde rum på ersboda elljusspår vilket är ett riktigt trevligt spår. Det är ganska kuperat och det är väldigt bra underlag. Har  sprungit mycket där tidigare och även åkt en del skidor vintertid där. 
 
Som vanligt hade jag anmält Iggy till tävlingsklass och Elton motionsklass. Jag körde Iggy först och han fick se ekipaget innan gå iväg minuten innan honom.  Jag använde ingen handler den här gången heller. Nu när jag har fixat en anordning på cykeln som håller ut linan så gör det inget om den skulle slacka för linan åker inte in i hjulet. Men det var hur som helst inga tveksamheter när han fick starta, han drog på riktigt bra hela vägen, vi blev aldrig omkörda heller. Jag bromsade i nedförsbackarna så att han alltid skulle ha stöd i selen. I uppförsbackarna drog han också men skillnaden mellan han och Elton är att Elton kämpar på ännu mer uppför när det blir tungt så där får jag extra mkt hjälp av honom medan Iggy har tendens till att sakta ner när det blir tungt.
 
Vi passerade en motionär i spåret och det var inga problem. Inte heller när vi passerade en hund som gjorde utfall mot Iggy så saktade han ner. Nä han drog som ingenting hade hänt :) Riktigt stolt var jag över honom idag!  
 
Elton var riktigt taggad o skällde i starten och drog bra hela rundan.  De visade sig att Elton den här gången dragit bäst, på 10,59 och Iggy på 11,12. Dom är ganska jämna de där två!
 
Tränade dessutom i veckan. Körde två korta varv (med paus emellan) med Iggy vilket gick super! Som de känns nu med draget så känns de riktigt bra.
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej