I veckan har det blivit ett par lydnadspass i lobohallen. I tisdags var det två timmar tillsammans med Miriam och idag var det två timmar med lydnadsgruppen. Det märks att Iggy var ganska störd på dagens pass då favoriterna Tomas med Irra/Esme var med o tränade. Inte så att han slutade jobba men däremot blev allt väldigt ofokuserat och han hade svårt med stadgan vid zätat och hade även svårt med vänster stegförflyttningar. De vi hann med idag var alltså zätat, fjärren, fritt följ, rutan och sen körde vi de nya lydnadsmomentet en del med fokus o få bra fart ut mot konen. Fick bra hjälp av Tomas hur jag skulle träna det. Så himla glad jag är för bra träningskompisar som hjälper  när man kör fast :)
 
Sen fick faktiskt Elton också aktivera sig lite. Tomas hade med sig eukalyptus doft så han fick köra lite sök i korridoren. Han blev så glad när han fick göra någonting :)  Tror faktiskt han skulle kunna bli riktigt bra på nosework.
 
Sen har jag hunnit med att va magsjuk också. Tanken var att jag skulle på föreläsning med Eva Bodfält och Curt Blixt i Luleå i lördags men de sket sig då jag var sängliggande hela fredagen så på lördag var jag så spak att jag absolut inte kunde lämna hemmet förrän på eftermiddagen. Men sen gick det snabbt över o imorse var jag som vanligt igen. Men surt som sagt på 600 kr som föreläsningen nu kostade :(

Kommentera

Publiceras ej