Har ju kört ett par pass drag med Iggy nu på cykeln. Det har gått väldigt bra, både för egen del och så är jag nöjd med Iggys insats med!
 
Fösta passet körde jag på nydala konstsnöspår. Tog 1,8 km slingan. Ingen retning över huvud taget men han sprang som ett skållat troll hela varvet runt :) Sen gjorde jag misstaget att köra ett varv till. Blev lite övermodig då han sprang så fint första varvet. Då fattade han inte alls varför han skulle dra överhuvudtaget. Efter halva varvet så kom han igång men det var inte alls samma tryck under tassarna som första varvet.
 
Pass nr två så gjorde jag inte om samma miss. Då for jag till spåret bakom ishallen och körde. Den rundan var lite kortare, bara 1,3 km. Den körde han i full syra hela varvet :)
 
Ska träna varvningar med en kompis i veckan. Får se hur det går. Elton har inte fått köra nått, vågar inte med tanke på att han varit halt.
 
 
Elljusspåret bakom ishallen, 1,3 km.
 
 

Sen idag har det blivit lite träning på gården. Vädret var rätt trist, smådugg och blöt gräsmatta. Så tanken var att bara träna o ha kul under sånna förhållanden. Mina killar kan ju va lite kinkiga för blött väder. Men Iggy brydde sig inte alls :) Körde fritt följ, sättande, vittring o fjärr. Funkade bra alltihopa! Och igår blev det lite mer ordentlig träning så då körde jag igenom i proincip alla moment. Även Elton fick köra,  både platsmomenten, inkallning skall och kryp. Lilltjejen var med som publik och var så snäll hela passet så då får man passa på!
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej