I helgen har jag varit på agilitytävling i Piteå med Elton och det var hans officiella debut! Tidigare har vi varit med på en inofficiell tävling i Ronneby och folksam cup i Umeå som oxå var inoficiell.

Jag är mycket nöjd med helgen. Dels har vi varit på sökläger hela veckan och sovit i husvagn och allt vad det innebär och dels har vi inte hunnit träna så mycket alls på sista tiden. Trots det har Elton varit såå duktig och jag kan inte vara mer än nöjd med hans prestation.

På lördagen började vi med agilityloppet och där vi fick 10 fel. En vägran pga lite missförstånd om vilken väg som skulle tas och sen sa jag fel ord när han skulle ta gungan. Istället sa jag balans och då blev det en flygande cocker som gjorde en luftfärd från gungan. Mitt fel! Han är väldigt känslig för orden, jag försöker vara extra tydlig vid gungan och balansen för de ser ju så lika ut men det är inte så lätt att hålla tungan rätt i mun på tävling ;) Dock är det inget som gör Elton någon större skada, Wilma däremot hade ju blivit livrädd för en sån händelse och inte velat ta balanshindrena på ett år eller nåt ;)

Andra loppet var hopploppet. Och där skrällde vi och vann! På en väldigt bra tid dessutom. Vi vann med 5 sekunders marginal till 2an av totalt 37 startande, inte illa för att vara debuten! Fin rosett och ett presentkort på en försäkring vann vi.

Söndagen regnade det på morgonen och var svinhalt underlag (gräs). Jag bestämde mig för att köra så lugnt som möjligt för att undvika skador eftersom Elton gärna halkar i sin iver när det går för fort. Det blev ett strul i slalomet och sen en vägran. Totalt 10 fel och vi hamnade på en 13 plats.

När hopploppet skulle köras hade solen börjat titta fram och det hade torkat upp. Jag glömde bort var jag hade i kopplet och värmde upp Elton på heltfel sett. Jag taggade upp han till tusen genom att kampa och sen hade jag en galen cocker på plan! Vi fick helgens enda diskade lopp här. Men vad gör väl det! Man lär av sina misstag.

Kul har det varit att träffa gamla kompisar man inte sett på en evighet! Det är nog så kul med det sociala runtomkring, utan det hade det inte varit något kul alls att fara iväg och tävla.

Jag bjuder på Eltons vinstlopp:

 

10 kommentarer

Mona med Niko och Kira

20 Jul 2010 19:46

Kollade på filmen. Det såg ju hur bra ut som helst. Vad ni är duktiga! Riktigt imponerad blev jag över att du hinner med och styra honom rätt.

Lena A

21 Jul 2010 20:53

Grattis - bra jobbat!

Susanna

22 Jul 2010 08:08

Stort grattis till vinsten! Hoppas att allt är bra med dig och din familj... Att allt går bra med flytt, jobb och kärlek. Här är det mesta lite upp och ner vänt, men jag hopppas att det snart ska bli bättre. Jag funderar på om du är i Umeå något nästa vecka och om jag kommer att ha möjlighet att träffa dig? Stora kramen till dig! Saknar dig super mycket!

Veronica Lauritzsen

22 Jul 2010 16:48

Supergrattis! Vilken härlig debut ;) Puss från mamma Aska och syskon

Musse Pigg

24 Jul 2010 20:57

Du är bäst Elton ! Stort grattis från pappsen med flock.

Anna-Carin

25 Jul 2010 17:24

Stort grattis!!

Marlene Nyberg

27 Jul 2010 09:48

Stort Grattis till strålande resultat! Hälsningar från storasyrran Ila med flock!!

Towe L Ottosson

27 Jul 2010 22:45

Hej Hej!

Letade lite hundbloggar och kom in på din!

Va duktig du är , och mycket du gör.

Det är alltid kul att läsa vad som händer, finns ju inget härligare än att läsa och se härliga hundbilder.

Jag har en svart cocker kille på snar 2 1/2 år.

Tiden rusar iväg!

Ha det gott och lycka till med allt ni tar er för.

Mvh Towe & Ricco

syster yster

09 Sep 2010 14:30

åh jag blev rörd till tårar när jag såg denna film! är så stolt "moster" och saknar lillskruven så! krama honom och wilma från mig!

Pluto

01 Oct 2010 15:40

Fantastisk! . Gratulerer

Kommentera

Publiceras ej