I tisdags blev Zack 8 månader och väger nu 21 kg.  Jag har inte märkt av så mycket hormonella unghundsfasoner än så länge. Han har ännu inte börjat lyfta på benet än eller revirmarkera något. Skönt! Hade gärna haft en hane som bara kissade 1 gång per promenad :) 
 
Jag har åkt en del skidor på sistone. Har haft Zack med mig lös ett antal gånger. Jag har åkt runt ön, på ängarna vid röbäcksslätten och på nydala hundspår. Han springer hela tiden framför mig i galopp och verkr inte bli trött så de bådar ju gott för framtiden :) 
 
Sen har jag jag även börjat träna lite parkour med honnom. Har insett att jag inte tränat så mkt miljöer och sånt på ett bra tag. Har inte märkt att han är miljökänslig men så blir man ju hemmablind när man bara är hemma hela tiden.  O de behövs verkligen. Han var mkt skeptisk när jag skulle locka upp honnom på diverse byggmaterial, vägtrummor mm. Men redan andra gången vi försökte så gjorde han det utan problem! Östra station var en läskig miljö så dit måste vi åka igen.
 
Han lär sig snabbt, på gott och ont. Vi tränar ju lydnad ett gäng en gång i veckan på olika platser. Jag ville träna inkallning med apport i munnen. Lämnade han då hos en medhjälpare med apport i munnen. De gick bra en gång men andra gången ville han inte och sen blev han jättelåg. Så den övningen går bort. För han föknippade sen apporten med något slags obehag..
 
Tur är att han är så full av energi och så arbetsvillig :) Bra o balansera hans mjuka sida med. 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej