Har surfat omkring på lite olika sidor för att få reda på lite mer om vad som erbjuds i området på hundfronten, kurser, tävlingar och andra aktiviteter. På Ronnebys bk:s hemsida hittade jag information om att de hade drop in träning i ett ridhus någon mil från där jag bor (i bräkne-hoby) idag. Så jag tog bilen i morse och körde till ridhuset. Träningen var mellan 10-14 och jag passade på att först ta en lite längre promenad när jag äntligen kommit till ett område med lite skog och låta Elton rusa av sig lite energi. Omgivningerna var väldigt fina där traktorvägen jag gick på kantades av stora ekar och hästhagar. Lite annat det än tall och granskogarna uppe i norr!

När jag kom till ridhuset så var det bara ett annat ekipage där, en man med en Pumi som tränade inför lydnadsklass två. Tydligen skulle det vara lydnadstävling om två veckor i samma ridhus. Jag tränade omväxlande med Wilma och Elton. Elton hade väldiga koncentrationssvårigheter och Wilma var mkt roligare att träna med. Sen blev hon slö och han blev bättre. Det droppade in fler och fler ekipage. Vi ordnade gemensam platsliggning och Elton skötte sig väldigt bra! Sedan kommenderade jag killen med Pumin. När jag skulle åka hem så var han jättesnäll och tog en lång omväg och körde före med bilen för att visa mig var brukshundsklubben låg! Vad mycket det gör att träffa en vänlig person som kan bemöda sig med att berätta lite om verksamheten och klubben och vara allmänt hjälpsam :) Känner mig redan väldigt välkommen i denna klubb!

Imorgon börjar allvaret, min första arbetsdag!! Tog en promenad från mig till arbetet på eftermiddagen för att rekognicera vilken väg jag ska ta i 10 månader framöver! 

5 kommentarer

Jenny

02 Mar 2010 22:50

Kul att klubben verkar bra. Hört att det är ett fint ställe ronneby =) Hoppas du trivs eller ha gör det sen när du hunnit bekanta dig lite =)

Jenny

02 Mar 2010 22:50

Kul att klubben verkar bra. Hört att det är ett fint ställe ronneby =) Hoppas du trivs eller ha gör det sen när du hunnit bekanta dig lite =)

Felicia

03 Mar 2010 08:21

Jo ronneby ska väl ha en hyfsad brukshundsklubb :) Har kollat på nån agilitytävling där nån gång... Hoppas allt gick bra första dan på jobbet!

Anna-Carin

03 Mar 2010 12:39

Vilket härligt bemötande! Hoppas att du kommer att trivas :)

Maria m Trixie o Xtra

07 Mar 2010 16:27

Kul att du hittat en bra hundklubb redan! Det är mycket värt att hitta bra träningskompisar när man nyss flyttat!

Kommentera

Publiceras ej