I lördags var det återträff för alla som gick ut nian 1999 i Umeå. Jag hade höga förväntningar på att det skulle bli en toppenkväll! Men så besviken jag blev. Först var det förfest på pub Rött där klassen samlades och sedan bar det iväg till universum. Först fick man betala in sig i garderoben, tycker det skulle ha ingått i kuvertavgiften på 350 kr. Efter det fick man gå till sitt bord där klassen skulle sitta, där fanns redan en tallrik med lite kall mat. Mat som jag liknar vid skolmat, inte mycket bättre alls iallafall. Sedan ingick vare sig dryck till maten (det fick man köpa från baren) eller efterrätt och kaffe på maten. Väldigt torftigt med andra ord! Sedan spelade de musik som skulle vara från 1999, skitdålig musik.

De som var lite åt de roligare hållet var att träffa klaskompisarna igen, alla verkade vara sina vanliga jag. Men det blev en tidig kväll, kl 11 låg jag hemma och sov. Mer än så iddes vare sig jag eller min klasskompis Emma som sov hos mig med. Tur var väl det ändå, för på söndagen var det utbildningsdag med Helena Johansson kl 9-15 på forslunda. Eftersom det var sommartid fick man även sova en timme kortare. Men det var väldigt kul och givande dag. Det handlade om belöningar och fällor man ska undvika när man använder sig av dem. Hade svårt att bestämma mig för om jag skulle ta med Wilma eller Elton dit men tog Wilma med mig och Elton fick stanna hemma med Peter. Såhär i efterhand så hade jag kunnat ta med Elton för det var inte mycket övningar alls med hund vilket jag hade trott.


Nästa vecka kommer bli en tung vecka, har skola heldagar varje dag. Tack alla ni som ställer upp och är hundvakt, ni är guld värda!  Förresten, vägde Elton igår när jag var på zoocenter, 8,7 väger han och nu är han 15 veckor!

1 kommentarer

Anna-Carin

30 Mar 2009 16:13

Han börjar bli en stor pojke!

Kommentera

Publiceras ej