Ja vad ska man säga? Vi gick och vann lydnadsklass ett idag på våran debut i lydnad!

Det var 16 ekipage med, en liten minskning från de 24 som var anmälda. Jag blev oerhört nervös inför platsliggningen. Wilma kan ju sin sak och ligger bra men man vet ju aldrig om det är någon annan hund som reser sig och försöker dra igång till bus.  Fick dock ett "litet DK" där. Vet inte vad det kom ifrån men tydligen nickade jag till mot Wilma när hon skulle lägga sig. Jaja, jag fick ändå 9,5 :)  I snitt i alla momenten fick jag nästan 9,5 (9,44)!!  Alla moment gick bra. Som det brukar göra på träning. Men jag var inte riktigt nöjd med hennes fart i momenten och det är någon som vi jämt får jobba på.

Såhär såg mina poäng ut:

Platsliggning 9,5
Tandvisning 10
Linförighet 8,5
Läggande 9,5
Inkallning 9
Ställande 9,5
Apportering 10
Hopp över hinder 10
Helhet 9
Summa: 186 =93%

Nu blir det lite semester över jul för mig och Wilma. Nästa lydnadstävling är inte förrän i februari. Nu har jag bestämt mig för att sikta på o ta ett LP1. Tre raka ettor vill jag ha! 

Det var två cockrar som totalägde prispallen idag :) Wilmas gode kumpan Fritz  knep andra placeringen!


Nu ska jag till pappa o käka middag, sedan beger jag mig till uppsala en vecka för exjobb. Vill inte va utan min skrutta en HEL vecka :( Men det blir kul med ett avslut av veckan med besök på HUND 2008!

8 kommentarer

helene

30 Nov 2008 16:48

Numera tror jag du kan skriva i min blogg. Dina tidigare inlägg hade hammnat i en skräppostmapp....



Ha de så kul i Sthlm!!

helene

30 Nov 2008 16:56

förresten! Riktigt skoj att de gck så bra idag! Det va kul att se!

Emma

30 Nov 2008 22:07

GRATTIS!! Vad duktiga ni är!

Vi så ses på HUND 2008 :)

Lena & Tina

01 Dec 2008 19:32

STORT GRATTIS!!!!

Gud vad duktiga ni är. Är mkt imponerad. Fast med tanke på vad jag sett av er på träning så är jag inte förvånad.

Emma & Elsa

02 Dec 2008 10:44

Så duktiga ni är!! Stor grattis!

Emma & Elsa

helene

02 Dec 2008 22:28

hmm ditt nya inlägg hamnade oxå i skräpposten. Skumt...jag trodde jag fixat det. Men nu vet jag vart jag ska leta iallfall :P



Ja arbetslust lär det verkligen få, så det räcker och blir över ;) Kanske vore något för dig ändå? Fast du kanske är mer inne på jaktcocker?

Pappa Gibson

03 Dec 2008 09:23

** SUPERGRATTIS!!! *

Varmt grattis till världens bästa Wilma & Lisa!

Vi norpar med det fina kortet så vi kan skryta lite på pappas hemsida också
ler*

Massor av grattiskramar från pappa Gibson

PS: Mamma Lady hälsar med stora pussar!

Maria m Trixie o Xtra

03 Dec 2008 16:29

GRATTIS!! Supersnygt jobbat!! Satsa på SLCH istället för LP1 vet ja :)

Kommentera

Publiceras ej