Jisses hur hände det? Iggy är redan 4 år gammal. Om ett år är han 5 och det är en sån där magisk ålder när hunden är i sin bästa ålder enligt mig.
 
Vi firade dagen med att åka o dra en runda på nydala hundspår. Kunde inte hålla mig trots att jag kände mig lite småförkyld. O det straffade sig DIREKT. För dagen efter kände jag mig inte så fräsch och på kvällen blev jag riktigt dålig. Alltså nu har jag varit förkyld den längsta förkylningen jag haft på flera år. Började få känningar på juldagen men ignorerade det o åkte sen skidor två dagar på raken. Innan nyår blev jag jättesjuk o nu är jag alltså inte bra ännu. Till helgen är det en dragtävling i Umeå men den får jag alltså skippa för nu vågar jag inte börja träna för tidigt hur surt de än känns..
 
Iggy drog i alla fall superfint i söndags, de märktes att han blev lite trött runt 7 km men drog på ändå. Trodde han skulle vara tröttare än han var eftersom vi även drog på lördagen tillsammans med Anna Nore o hennes bc tjejer på golfbanan i Holmsund. Den svängen blev nästan 9 km lång för jag körde lite fel o föret var riktigt mjukt. Iggy var så trött på slutet så han höll knappt linan sträckt...
 
Är så glad att han har varit frisk och hel från skador hela året, ja ända sen operationen har han *peppar peppar* varit frisk som en nötkärna. Det har verkligen varit räddningen i år för mig nu när Elton varit dålig. Jag pallar verkligen inte om bägge hundarna skulle vara konvalescent.
 
 

Kommentera

Publiceras ej