Mitt i allt jobbigt med att hundarna inte klarar att hålla sams så kom det något roligt i alla fall. Iggy blev nämligen utsedd till årets draghund 2017 UBHK! Så nu har både Elton och Iggy varsinn liten pokal då Elton tog priset ifjol.
 
Så kul att få det priset med två cocker spaniels :) Nog kanske de inte var stenhård konkurrens om priset men Iggy kom ju faktiskt 6a på barmarks SM plus tog ett cert i nordisk stil under 2017 så nog tycker jag han är värd det :) 
 
Numera drar jag kanske 2-3 dagar i veckan o det blir oftast sträckor på 8km-1 mil. Så i år känns han väldigt väl förberedd för vindelälvsdraget samt SM i Skellefteå :)
 
Har även provat att dra dubbelt med Bobbo, en kastrerad Bc. De gick väldigt bra. De märks att han taggar till lite extra då.
 
Träningstävlingar har det varit sämre med. UDHK har anordnat två st hittills i år, en på kulla men då var jag sjuk och en på Nydala men då hade jag ingen barnvakt. Men nästa tävling i Bjurholm ska jag anmäla mig till. Jag hoppas innerligt att de väljer att köra milspåret och inte varvning på 5 km. För Iggy går verkligen inte bra om det är varvning. I Bjurholm är de även så kuperat så de brukar va rätt trötta när de har dragit ett varv. Är de kärvt före eller mjuka spår blir de ju ännu tyngre. Men nästa vecka ska jag i alla fall lämna in skidorna för stenslipning så de lär ju bli mycket bättre efter det hoppas jag.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej