Nu har jag äntligen fått semester! Den här våren har verkligen varit hektisk efter jag gick tillbaka från mammaledigheten. Mycket att göra på jobbet med både kvällskurser , helg kurser och resor.  Det i kombination att man sover lite sämre på nätterna men ändå ska upp tidigt på morgonen gör att man ständigt känner sig trött på jobbet. Har kännt en del stress symptom på sisone såsom att jag har svårt att somna, får sur mage och glömmer saker hela tiden typ nycklar, mobil mm. Så semestern kommer väldigt lämpligt!
 
Så nu kan jag äntligen ta tag i lydnadsträningen som har blivit sista prio för mig i vår. Idag var jag o tränade ett pass med fokus på apporteringsdirigering och rutan och de gick riktigt bra! Störst fokus var att göra det med hög fart och motivation så därför blev det mycket hjälper och belöningar men jag lyckades bra så nästa gång får jag minska lite. Iggy är nämligen rätt värmekänslig och farten går ner ganska markant då. Så då gäller det att ha hög kvalité på belöningarna och göra korta pass med vila emellan. Märker att det är stor skillnad vilken leksak eller godis jag väljer hur mkt han tycker det är värt att anstränga sig. 
 
I övrigt så tänkter jag satsa på min egen kondis rejält i sommar/höst. Jag ska nämligen åka på barmarks SM i falun om 4 månader! Planen är att köra canicross med Iggy. Skulle Elton bli så pass bra att vi skulle kunna starta så kör jag nog Elton i canicrossen o Iggy på cykel men det är ganska önsketänkande då han fortfarande går på rehab. 
 
Kanske att jag tar med Miriams malle o kör cykelklassen med henne men de beror på. Jag ska köra några träningspass med henne o se hur det går.
 
Elton kör sin rehab. Så ofta jag har möjlighet kör vi ett pass vattentrask. Utöver det är det ju massage och lite skogspromenader. Har ett återbesök i sundsvall i slutet av juli så får se vad veterinären säger då. 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej