Tyvärr blev dragträningen i vännäs inställd så istället blev det drag på kulla både igår och idag. Igår var det strålande sol på morgonen och jag fick äntligen med min sambo ut för att fotografera mig o hundarna  :) Jag har ju en hel del bilder när jag o Elton kör drag. Men ingen på Iggy och knappt någon heller när jag kör bägge.
 
Så jag tog först Iggy o körde ett varv på korta slingan (3,5km) vilket gick kanonbra igen! Föret var dessutom super.  Sen körde jag Elton ett varv på korta och efter det ett varv till med bägge. Jag hade kunnat åka ännu mer eftersom föret var så bra o vädret super. Men vi hade andra planer på eftermiddagen så det fick bli de tre varven. Dessutom tar värmen ganska mycket på hundarna. Mer än vad man tror.
 
Dagen efter var det återigen ganska fint väder på morgonen så jag åkte ut till kulla igen. Nu var det dock ännu varmare vilket gjorde att spåren var lösare/slaskigare o föret var inte alls lika bra. Jag började med Iggy. Vi hade även en störning i form av två ekipage som precis kommit i mål o stod bara en bit bort. Iggy vill ju gärna låsa sig då de e andra hundar i närheten och har svårt att gå iväg då. Men de gick ändå bra och han drog iväg :) Så drog han på ända till där delningen är där man väljer korta eller långa varvet. Jag valde då långa varvet för jag ville testa han om han kunde dra även lite längre utan draghjälp. Men vi hann inte dra så långt förren ett dubbelspann kom ikapp oss o drog om o då fick vi ju draghjälp resten av varvet. Det blev en bra träning ändå tycker jag även om de inte blev som jag tänkt.  Han var tex jätteduktig som kunde dra iväg trots störningen i starten :) Efter vi kommit i mål så hade jag egentligen köra med Elton men bestämde att han fick vila idag.
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej