Igår träffade jag en gammal jägmästarkompis- Lina och hennes tre working kelpies. Vi träffades utanför sävar o la spår åt hundarna. Lina la ett spår åt Elton och jag la ett åt Iggy. Det var ganska blåsigt och varmt och spåret fick lgga rätt länge, i alla fall minst 2 timmar. Spåret gick till största delen på ett hygge med mycket sand. Förhållandena var alltså rätt svåra och Lina som är en oerfaren spårläggare hade gått ett rätt klurigt spår med många vinklar. Elton kämpade på länge o väl, fick många tappter men redde ut dem tillslut. Tänkte flera gånger bryta men tjurskallen i mig sa fortsätt. Tur var väl det för han löste ju spåret, hittade ALLA pinnarna dessutom :) Duktig kille!
 
Iggy spårade på fint men hittade bara 2 av 5 pinnar.
 
Idag så tänkte jag testa på att spåra med hundarna på äng. Hade lillan med i bärselen. Det gick bara fint :) Hon trivs så bra i den så de var mitt bästa köp hittills!
 
Spåren gick dock sisådär- Elton spårade som en bulldozer o var riktigt het, missade de flesta pinnarna o slarvade mkt  i vinklarna. Iggy var inte så mkt bättre han. Så nu blir de fler ängsspår för killarna. Så lätt att lägga när jag nu vet att jag kan ha med lillan :)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej