Elton kommer paras igen! Tiken heter i stamtavlan Meryl Dessert Rose och till vardags kallas "Jojo". Det var bland annat därför jag nu har beslutat att jag inte ska ta någon av Eltons tikvalpar i Norge som nu är 4 veckor. Tungt beslut men innerst inne känner jag att jag verkligen vill ha en hanvalp. Risken är ju att jag nu blir helt utan om det inte skulle gå vägen men det risken får jag ta.
 
Jag har träffat Jojo och sett henne både i arbete och passivitet. Hon är en läcker tik som har en hel del likheter med Elton. De har båda gjort MH och har skrämmande lika resultat. De är livliga, lekfulla, sociala och nyfikna och är väldigt trygga och orädda hundar.  Det kommer bli valpar med mycket fart under tassarna, precis som jag vill ha det!
 
Parningen planeras i november och om allt går vägen blir det valpar under mars.
 
Nu kommer iallafall jag hålla tummarna hårt för att det blir en liten mini-Elton till våren :)
 
Länk till Jojos hemsida där ni kan läsa mer om henne och den planerade kullen: http://www.jaktcockernjojo.com/ 
 
 
 
 

1 kommentarer

Susanna

30 Sep 2013 20:37

Åh, så roligt! Hoppas att det kommer att gå vägen. Jag vet ju att du längtat så mycket.

Kommentera

Publiceras ej