Åkte hem till umeå över helgen (tors-sönd) Jag hoppas innerligt att detta ska vara sista gången jag behöver flyga med Elton på ett bra tag nu för denna gången sa lastningspersonalen att han hade varit riktigt orolig. Men vad gör man om man behöver hundvakt i fyra dagar och speciellt över midsommar? Inte många som vill eller kan ställa upp. Att stanna i ronneby över midsommar känns inge kul och tåg tar 17 timmar enkel väg.. Det är medaljens baksida med att ha hund, det blir så jäkla mycket planering och krånglande hit och dit.

Iallafall så hade jag en underbar midsommar. Vi var ett härligt glatt gäng på typ 20 pers på nydalahöjd. Dagen började med frukost vid 10, fortsatte med en discgolf runda och sedan sill lunch med snaps. Sedan så traskade allihopa till nydalasjön för ett dopp i det blå. Elton var helt tokig och skulle rädda alla som hoppade i plurret. Han till och med hoppade från bryggan hela tiden vilket han är för feg för annars.

Det var ganska skönt faktiskt med ett bad men lika skönt med en värmande bastu sen. Kvällen fortsatte med middag och sen tipsrunda och brännboll. Så festligheterna varade från 10-02 ungefär! Jag älskar norrland, det blir aldrig mörkt!

Dock blev jag väldigt seg resten av helgen. Lördagen åkte jag iväg och tränade agility med Emma och hennes bedlingtons. Wilma fick sin första agilityträning på ett halvår. Jag har verkligen inte tålamod längre med henne. Jag har blivit för bortskämt med en hund som älskar att träna och gör vad som helst för en korv eller boll eller kan träna bara för att han älskar att göra saker. Men nu har jag ju anmält henne till två tävlingar i sommar. Hoppas nästan att hon kommer börja löpa till dess så jag slipper skämma ut mig på banan med en segpropp som hellre vill ligga i buren än att träna. Får försöka göra det bästa av situationen.

På kvällen blev det grillning och fotboll på tv(till och med jag som är halvintresserad av fotbol i vanliga fall var för trött för att protestera mot tv valet )

Södagen hade Peter planerat en övveraskning åt mig. Vi åkte iväg med bilen till norrbyskär och tog färjan över. Åt god lunch och bara hade det mysigt i solen. Tack älskling för en mysig dag med dig!

Kommentera

Publiceras ej