På söndagar har ssrk inomhusträning i forslundas inomhuslokal. Den är rätt liten men det är varmt och istället för sågspån är det betong. Super som omväxling! Jag åkte dit ikväll med hundarna och tränade lite. Det negativa var att de hade rengjort där så golvet var lite vått med små vattenpölar här och där. Elton den lilla mesen HATAR vatten. Det har jag fått erfara i somras när jag försökt träna lydnad i regn eller när det just har regnat. Det GÅR inte! Han vägrar sätta sig!

Iallafall så fick jag ge upp med linförigheten, orkar inte bråka med honom när han aldrig vill sätta sig i halterna. Iställer provade jag lite nya moment som krävde att han inte satte sig, ställande under gång som vi bara har svagt nosat på förut, det gick jättebra! Som om han aldrig gjort annat. Sedan inkallning med ställande som vi aldrig gjort tidigare, funkade oxå skitbra! Det är så roligt när han fattar så fort. Men det var nog tack vare att det var blött på golvet som han var lite mindre het, nästan loj som det gick så bra.

Wilma fick lite rutanträning. Funkar faktiskt bättre i en lokal med betog golv än i ett ridhus för då kopplar hon av näsan. Men det är tur att jag har Elton för annars skulle jag bli tokig på henne. Skendräktig och allt är hon som en liten sengångare och jag kan bara göra nån enstaka repetition med henne innan hon blir loj, seg och ointresserad. Skittrist! Vill ha min glada och spralliga Wilma tillbaka!

Passiviteten med Elton gick oxå bra, idag hade han en bra av och på knapp. Han fick ligga på en filt kopplad medan jag körde med Wilma. Ha låg och var tyst, vilket framsteg! Till och med när någon kastade apporter hejvilt genom rummet.

1 kommentarer

Anna-Carin

01 Feb 2010 21:40

Härligt att det gick så bra!!

Kommentera

Publiceras ej