Nu har jag fått nog! Idag när jag kom hem från jobbet på lunchen så hade Elton hittat några powerpoint häften i bokhyllan och tuggat sönder och spritt över hela lägenheten. Blev så arg så det kokade i mig. Var riktigt tvungen att bita ihop hårt för att inte låta ilskan gå ut över Elton. Peter hade gått hemifrån kl 9.30 och jag kom alltså hem kl 11.30. Två timmar var han ensam hemma!!

Han har tidigare tuggat sönder en mobilladdare och tydligen börjat hoppa upp i sängen nu mera och tuggat sönder underkläder för mig. I bilen har han börjat tugga sönder inredningen så nu har jag satt in hans stålbur innanför grindarna så att han ska hålla sig ifrån det ohyfset iallafall.

Post som kommer demoleras, likaså dörrmattan och allt annat som kommer i hans väg. Alltså vad har hänt med min söta lilla valp? Han har växt upp till en unghund som inte ens kan vara ensam 5 minuter utan att börja tugga och slita sönder något. Det här har han hållit på med bara i några veckors tid, innan dess har han varit som ett ljus och hållt sig till ben och leksaker.

Suck jag vet inte vad jag ska göra. Ta han på bar gärning är det enda som känns skulle funka, problemet är att så fort jag vrider om nyckeln till dörren så kommer han kutande och då är det ju försent att bråka på honom. Det känns inte som han är understimulerad heller. Nog får han mesta delen av aktiviteterna på kvällstid och bara en promenad innan jag går hemmifrån men nog tycker jag han ska kunna klara o vara själv 2-3 timmar på förmiddagen utan att totalt spåra ut. Sista lösningen är att han får sitta i bur medan jag är borta.

4 kommentarer

Anna-Carin

30 Sep 2009 22:00

Har du prövat med att begränsa utrymmet för honom? Antigen med kompostgaller eller i bur, då finns det helt enkelt inget att bita på ;)

Anonym

01 Oct 2009 19:56

Jag skulle satsa på en bur åt honom, om det inte räcker med långa promenader och bus innan ni far iväg så finns det inget annat alternativ. Trist men sant.

Flisan

01 Oct 2009 20:02

Jag som trodde lite trots va allt man behövde kämpa med nu :P

helene

03 Oct 2009 11:17

bur fungerade för meja. Där var hon lugn trygg vilket hon numera även verkar vara utanför buren.

Kommentera

Publiceras ej