Ja i helgen har det varit riktigt varmt, nånstans runt 23 grader och sol, inte illa för att vara maj :)

I fredags spelade vi gruppspel med brännbollslaget Hajjarna. Vi spelade tre matcher och vann alla tre! Så vi vann polspelet oh gick vidare till lördagens slutspelsmatcher. Sedan så vann vi första matchen pga att vi brände ut motståndarlaget annars var det ganska jämt, vi höll på att bli utbrända men klarade oss!

Matchen efter den så skulle vi spela mot ett 6e sidat lag (kom på 6e plats i flol). De var riktigt bra men det var vi med, tyvärr så förlorade vi dock med 1 poäng! Kändes ganska surt,  vi hade vunnit om det blivit lika eftersom vi hade mest poäng som innelag. Men men, jag hade sjukt ont i benen efter denna match, lite sträckning i baksida lår och min fot ville oxå gärna vila så jag blev inte alltför besviken att inte spela nå mer.

På kvällen hade laget grillning och fest och sedan gick vi ut. Härlig bränna har jag oxå fått sen jag var ute hela lördagen i sol, halva dan utan solskyddsfaktor, mina armar var kräftröda! Kunde knappt sova så ont gjorde det. Man lär sig aldrig.

Sen på söndagen hade vi avslutning och nosarbete med hundinstruktörsutbildningen, vi fick lära oss att träna spårupptag och lägga sökrutor. Hade bara Elton med mig eftersom Wilma höglöper. Efter kursens slut så lät vi alla hundar med varandra och gick ner till hamptjärnen där hundarna fick bada. Det verkar som Elton har börjat gilla vatten mer och mer nu, han simmade och var i vattnet ganska mycket. Så min helg har varit ganska bra även om jag nog hellre hade tävlat agility. Men jag hinner ändå med 7 tävlingshelger i sommar har jag räknat ut.

Kommentera

Publiceras ej