Här har det varit bloggtorka ett tag, inte för att de inte hänt något, de har hänt massor. Men just därför har jag inte haft tid. Jobbar man till 5 varje dag så blir det helt enkelt ite mkt tid över till datorn. Nu ska jag flytta dessutom om en vecka så jag har börjat så smått att rensa och röja.

Ikväll var jag iallafall på sommarcupen i holmsund. Det är en agilitytävling i tre deltävlingar, en i holmsund, en i nordmaling och en i umeå. Man samlar poäng och sedan koras en slutgiltig vinnare. Klasserna som körs är hoppklass 1 och en agilityklass 2/3. Jag är med Wilma i klass 2/3 eftersom vi officiellt tävlar klass 2.

Wilma var då seg som ett klister, jag skäms nästan att jag förväntar mig att hon ska vara som hon var sist jag slutade tävla med henne i höstas. Men i vintras på agilityträningarna hade hon fart vad jag kunde minnas, de känns som att löpet sitter i henne fortfarande och hon blir extra känslig och låg om hon känner minsta lilla press från mig. Jag får verkligen bita ihop och peppa henne ännu lite extra när hon blir sådär men ibland vill jag bara gå av planen o ge upp när hon blir sådär. Samma sak var det igår när jag sprang en runda med henne, fick typ släpa henne runt.

Men vad gör man? Det är bara att gilla läget och försöka göra det bästa av situationen, jag vet att hon kommer bli bättre av att få träna mer och bli säkrare på hinder och min handling samt att den värsta segheten släpper nån månad efter löp. Körde två lopp, diskade mig ena loppet och nollade andra, så kom på 6e plats av 15. Dock diskar jag mig hellre och har mycket fart än att nolla med en usel tid.

Gjorde en roadtrip till sundsvall i helgen, dels för att kika på ett antal bilar och dels för att  stanna på Ikea o köpa grejer till lägenheten. Så det blev ett bilköp :) Så nu har jag äntligen en bil. Nu slipper jag parasitera på andra som har bil utan andra får parasitera på mig istället :)

Såhär ser pärlan ut: Det är en opel vectra -99 med rymligt bagageutrymme! ;)

Klicka för att se nästa bild

3 kommentarer

Emma

24 Jun 2009 14:46

I know the feeling.

Elsa löper just nu och har man en rättså lat hund innan löp så är det ingenting mot vad hon är nu. Jag brukar få kämpa som ett djur när löpet är slut på agilitybanan. Det tar flera månader innan jag får igång henne igen. Helt otroligt....... Vilka systrar!

Helene

24 Jun 2009 19:45

Fin bil! Jag längar till när jag oxå skaffat en! Håller på att kika runt lite nu... :)

Carin

08 Jul 2009 14:20

Åhhhh...har du köpt en likadan bil som vi har! Visst är dom bra! Härliga att köra och rymliga!



// Carin

Kommentera

Publiceras ej