Idag var jag på grillning hos Sandra som jag känner här i övik. Det var väldigt mysigt o framförallt trevligt o träffa lite folk. Vi var hos Sandras föräldrar och Sandras syster, pojkvän och dotter på 5 år var oxå där. Verkligen en bedårande liten flicka som hade stora bruna ögon och långt brunt hår och goa kinder. Ett tag var hon rolig. Dansade, gjorde grimaser osv. Men efter ett tag tyckte jag det kändes ganska tjatigt att hon stal allas uppmärksamhet hela tiden. Jag gillar barn men tycker det blir jobbigt om man ska umgås med kompisar o sedan handlar hela kvällen om att titta på vad ungen gör o lyssna på vad hon säger.

Är rädd att det kommer bli värre med sånt här i framtiden. En kompis har redan fått unge och en till kompis är påväg o få. Det känns som man kommer sluta umgås med dem för jag känner inte att jag har något gemensamt med dem längre då. Då blir de bara snack om ungen osv. Visst jag var uppslukad av Wilma när jag skaffade henne och ett tag framöver men det la sig efter ett tag. Och jag vet att inte prata hund med de som inte har hund för de kan bli tjatigt i längden.

Men det återstår väl o se, är bara mina aningar hur de kommer bli. Jag kan ha fel och hoppas det.

För övrigt var det en väldigt fin dag idag. Lite varmt för o jobba, termometern visade 30 grader utomhus! Fick nästan solsting i värmen. Men imorgon får jag åka hem. Det ser jag fram emot. Hoppas på bra väder så jag kan sola o bada o bättra på min färg. Imorgon kväll ska jag på agilityträning och ta med mig båd Wilma och Fritz. Känns kul med två hundar som jag kan varva mellan :) Dessutom är de bra o få träna lite med Fritz.Har nämligen blivit erbjuden o tävla med Fritz i nordmaling eftersom Lisa är i södra sverige o hämtar upp sin valp då.

Förresten måste jag bara nämna min kusin som e såå snäll mot mig. Han har ju lånat ut sin bil till mig. Inte nog med det, han ska ordna så att min bil kommer ut på blocket o försöka sälja den åt mig  :) Man ska inte underskatta sin släkt. Men det är klart, vi kusiner måste hålla ihop nu när alla har förlorat sin mamma. Helt sjukt är det. Fyra systrar har dött och det mellan 40-59 års ålder!!

Nä nu ska jag se sex and the city. Synd de är så sent, blir så trött då men jag måste se, de e så bra!

Godnatt

Kommentera

Publiceras ej