Så var det dags för mitt fjärde vindelälvsdrag. Men det var verkligen på det gyllene håret att jag kunde åka...  Dels så drabbades ju jag av en riktigt hemsk och långdrgen förkylning med en hosta som typ aldrig försvann. Har sovit i gästrummet i två veckors tid för att inte väcka upp dottern och sambon på natten.. Sen kom vinterkräksjukan och en hel helg blev totalförstörd pga det. 
 
Sen så hade jag plötsligt ingen frisk hund att åka med heller. Hundarna har nämligen inte varit sams på ett tag nu och Iggy fick en bitskada i en av fighterna som såg rätt illa ut. Den läkte tack o lov bra men sen visade de sig att han hade smärta från sin opererade armbåge...  Så koppelvila o metacam o så får vi se vad som händer framöver. Är rätt less på mina jyckar just nu som bägge är skröpliga plus att de inte kan hålla sams.. 
 
Men hur som haver så har snälla människor lånat ut sina hundar åt mig så jag har ändå haft tre hundar att köra med. Så eftersom jag blev mirakulöst frisk (viljekraft?!) så åkte jag upp med en tjej som heter Maria på fredagen (pga jobb kunde hon inte åka upp på torsdagen o jag ides inte åka upp själv med egen bil). SÅ tyvärr missade jag ju en dags åkning men de räckte gott o väl ändå. Min kropp var rätt nöjd med de 4 milen som jag fick åka. 
 
Så på lördagen åkte jag två sträckor. 
1: Råstrand-Rågoträsk 12 km på 36 minuter med mallen
2: Knotthagen-Björksele 8 km på 26 minuter med bc teamet
 
Söndagen:
1: Vormsele-enebacken 12 km på 45 minuter med mallen
2:Bjursele-Ekorrsele 9 km på 33 minuter med bc teamet
 
De hundar jag åkte med var alltså en malletik som jag fick låna av en tjej i Boden och sen två Bordercollies av två st som inte kunde åka med laget i år pga skada och sjukdom.  På lördagen var det soligt men hyfsat kallt och på söndagen var det plusgrader och regn. Dock regnade de inte under mina sträckor tack o lov men föret var moddigt o tungt. Dock kan jag inte klaga på mina skidor som var super efter jag har slipat o vallat dem :) 
 
Så mot alla odds blev det ett 4e vindelälvsdrag. :) Som balsam för själen!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej