Idag har hundarna fått mycket aktivering. Dels ett pass simning mitt på dagen tillsammans med Maria och hennes hundar i nydalasjön och sen ett lydnadspass på kvällen. 
 
Tränade lydnad på gräsplanen på backen. Det var verkligen supervarmt ute så det blev inte så jättelångt pass. Fokus  var bruksmomenten. Tränade frammåtsändande med Elton samt skall och kryp och sen tränade jag fritt följ, kryp, skall och inkallning med Iggy. Bägge två var riktigt duktiga och riktigt uthålliga med tanke på värmen.
 
Det märks att Elton inte kört frammåtsändande på ett bra tag. Tror jag måste dela upp delarna ett tag och köra saktagående för sig och skicket för sig. Nu blev saktagåendet för högt tempo och skicket för kort. Måste även lära honom att kunna gå utan att ha ett mål.
 
Iggy är som bäst när han får sitta uppbunden och se mig träna Elton. Då har han riktigt bra energi när vi väl kör. Hade en ny leksak också som var riktigt uppskattad, ett stycke brandslang i ett elastiskt handtag :)
 
Att kombinera att ha bäbis med att träna hund funkar men man måste som va rätt flexibel i sitt schema. Just nu när man ammar måste ju allt anpassas till det så därför är det lite svårt att planera. Dagtid är lättare än kvällstid för då sover hon gott. Jag har ändå förhoppning om att kunna träna rätt mkt (åtminstonde lydnad) i sommar.
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej