Nu är det två veckor sen förlossningen. Oj vilken skillnad i kroppen det har blivit. Nu kan jag promenera i normal takt och rundorna med hundarna är fortfarande korta men känns så mycket bättre. Hundarna är dock lite ovana med att jag nu har en barnvagn som de måste anpassa sig till.
 
Idag mitt på dagen när lillan sov så gott kunde jag dessutom passa på att träna lite lydnad nere på gården. Tränade först vittring med bägge hundarna. Iggy gjorde jättefina urval och med full galopp tillbaka mot mig :) Kanske lönar sig med lite träningsvila? Elton gjorde jättefint arbete i början men när han får titta på när jag o Iggy kör blir han för uppvarvad och plockar första bästa. Iggy blir bara bättre av att sitta o titta på. Belönade Iggy med godis alla gånger utom en, då belönade jag med boll. Skicket efter högg han första bästa pinne så belöningen var lite väl het.
 
Sen fritt följ, sättande under gång. Bägge två var riktigt taggade och fokuserade! Iggys helt om måste bli tightare dock. Men vilken skillnad att träna lydnad nu utan en 10 kg mage i vägen! Känner mig så lätt nu. Helt underbart!

Kommentera

Publiceras ej