Under senaste dagarna har det blivit två spårpass för Elton och ett för Iggy. Igår fick Elton ett spår på ca 900 meter i Byske som Peter hade lagt. Spåret fick ligga 2 timmar och gick omväxlande i gallringsskog och på hygge med mkt ris och annan vegetation. Själva spårarbetet var inget att klaga på. Han jobbade på bra och såhär i efterhand skulle jag ha haft med vatten för det var riktigt varmt och kvavt.  Men han hittade bara 2 av 5 pinnar. Så nu blir de träning med fokus på pinnar.
 
Så idag åkte jag ut med en kompis till kullaskogen. La ett 400 meter långt spår till Iggy som var lite klurigt, gick över berghäll bland annat. Sen la jag ett 100 meters rakt pinnspår till Elton. Tanken är att han ska börja tänka pinnar istället för spår när de ligger så tätt. Men han hittade bara 3 av 5 pinnar. Han blir ju alltid jätteglad när han hittar en pinne men de e som att han har på tok för bråttom och därför missar dem. Så inga fler långa spår nu utan de blir mer pinnspår. Kanske godis i spåret hjälper att få ner farten.
 
Iggy löste sitt spår superbra! Han spårar nästan bäst när de är lite klurigt. Han hittade 4 av 5 pinnar dessutom :)
 
Igår blev det dessutom ett lydnadspass i Byske. De blev ruta, fjärren o inkallning för Iggy. Frammåtsändande o inkallning och skall för Elton. Belönade inkallningen med tennisboll men de misstaget gör jag inte om. Eltons absoluta favoritleksak. Efter det så kunde han inte öra frammåtsändande längre utan bara tänkte på bollen jag hade i fickan. Nåja, man lär sig av sina misstag. Provade även att börja med saktagående med Iggy. Men han fattade ingenting så jag la ner det.
 
I väntan på att spåret ska ligga med Linnea :)

Kommentera

Publiceras ej