Så är SM avklarat. Mitt mål var att ta oss runt och göra en bra insats. Helst ville jag även komma runt på under 40 minuter. Och vi lyckades bra med alla de målen!
 
När jag åkte runt 5 km slingan utan hund i torsdags tog det 33 minuter. På tävlingen tog två varv bara drygt 32 minuter! Så sjukt bra tid som jag är supernöjd med :)
 
Jag hade ångest för de där backarna innan kan jag ju säga men de gick faktiskt ganska bra. Elton kämpade på otroligt bra i backarna. Vilken fighter han är! Första varvet blev vi omkörda av lite vorstrar vilket gav oss lite bra ryggar o dra på. Alla omkörningar gick smärtfritt också, det var riktigt breda och bra spår. Andra varvet så var framförallt den ena längsta backen riktigt riktigt tung. Elton travade där och jag åkte halvvägs uppför backen, sen var jag tvungen att ta en 10 sekunders paus o hämta andan innan vi fortsatte igen. Men tack vare att de var så mycket nedför så kunde man ändå hämta andan ganska bra efter allt uppförsåkande. Spåren var trots 3 plusgrader riktigt hårda och snabba och tyckte inte att Elton gick varm på något vis. Hade ju även vätskat upp honom rejält sen i onsdags vilket jag tror gjorde susen.
 
Vi kom ju sist av 8 ekipage men hade i princip samma tid som 6an o 7an. På tävlingen i Fällfors för tre veckor sen slog vi dem bägge på tid. O de e inte dåligt tycker jag att en liten jaktcocker på 42 cm kan vara i klass med två långbenta bordercollies!
 
Jag är nöjd med både min och Eltons insats och jag är glad att jag startade. Själva tävlingen är ju som vilken annan dragtävling som helst men allt runtomkring, speaker, publik mm är väl skillnaden.
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej