Då har man påbörjat sin semester. Hela 5 veckor kommer jag vara ledig och det ska bli såå skönt!
 
I helgen var det agility- SM. Tyvärr deltog inte vi iår men vi satt på plats i soffan och följde evenemanget via live streaming istället vilket var trevligt det med. Kan tänka mig att man såg mkt bättre på TVn än vad de som var på plats gjorde. Fantastiskt bra vad tekniken ger för möjligheter!
 
Jag kände mig inte ett dugg avundsjuk på de som tävlade. Nä, agility SM tror jag att jag har gjort mitt första och enda ifjol. Jag tycker det är nervöst nog att tävla en "vanlig" klass tre. Jag är riktigt stolt att jag pallade ifjol för det var en riktig utmaning för mig ska jag säga men någon mersmak gav det alltså inte.
 
Umeå bk hade hela 6 ekipage som tävlade på SM, 2 small, 2 medium och 2 large. Men samtliga diskade sig antingen dag 1 eller 2 (och det gjorde ju även jag och Emelie ifjol) så det är verkligen inte lätt att ens ta sig runt bägge dagarna. Banorna brukar alltid vara ganska tekniskt svåra och det såg de ut att vara även iår (vilket de iof bör vara).
 
Två pass canicross har det blivit. Har sprungit 5 km slingan vid konstsnöspåret och där har Elton agerat hare som springer löst framför och så har Iggy fått dra mig efter. Han springer på hyfsat bra, kanske inte att han drar allt vad han har men han springer då med spänd lina hela tiden både på plant och uppför :) Jag är väldigt glad att han drar hela tiden och att han orkar hela varvet runt. (Dock har vi tagit många pauser INNAN han blir för trött)
 
Sen har det blivit ett par lydnadspass. Momenten i klass 1 sitter ganska bra nu. Det är platsliggningen vi måste träna så den blir bra plus att jag vill få fram ett bra gripande. Visst öppnar han munnen och håller men jag vill ha ett mer aktivt gripande. Tränar ju parallelt momenten i klass 2 och de sitter oxå ganska bra. Nu måste jag bara börja träna lite mer kedjor och kommendering.
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej