Idag var vi ett gäng och drog på kullas hundspår. Vintern visar sig från sin bästa sida. Strålande sol, gnistrande vit snö, bara några minusgrader. Kan det bli bättre?

 Spåren var riktigt hårda och snabba. För egen del var de lite väl hårda så jag vågade inte skejta så särskilt mycket. Blev mest stakning idag. Fick prova en lånehund, en liten bc tik-Leah som jag körde i dubbelspann med Elton.

Satan i gatan vad fort det gick! Jag behövde liksom bar tolka och försöka stå på benen så gott jag kunde. Kulla spåret är förvisso snällt då det är bara platt men vissa kurvor är riktigt skarpa o det gäller att  ha tungan rätt i mun när man i full fart ska ta sig igenom dem.

 De drog väldigt fint ihop. Vi drog först ett varv på den långa slingan som är kanske runt 7 km. Sen efter en paus tog vi ett till varv men på den korta slingan som kanske är runt 2-2,5 km. Så totalt nästan  1 mil. Duktiga hundar!

 Efteråt blev det korvgrillning i solen. Underbart! Iggy fick sitta i bilen medan vi drog men sen fick han va med när vi grillade korv.

 Drag är helt klart beroendeframkallande. Det är typ det roligaste jag vet. Att komma ut i naturen, motionera både hund och matte samtidigt och se hundarnas glädje när de drar. Ja de är underbart! Jag vill ALDRIG ha en hund som inte vill dra!

Min största önskedröm nu är att Iggy blir frisk och att han kan dra ihop med Elton. Han har all potential för att bli en bra draghund. Skulle vara så jäkla surt om han inte kunde/fick...

 

 

1 kommentarer

lisa

23 Feb 2015 07:11

Åh så underbart det ser ut!!! Ska verkligen fixa ett par skidor till nästa säsong! Tror absolut att Eddie skulle tycka det var skitkul :) Håller tummarna för att även lilla Iggy ska få testa på nästa vinter !

Kommentera

Publiceras ej