I helgen var det agilitytävlingar i Skellefteå. Jag velade en hel del innan om jag skulle åka eller inte eftersom det förmodligen inte skulle vara optimalt för Iggy att vistas två dagar på en tävlingsplats där han eldar upp sig och blir extra studsig. Det är ju även så att jag inte hinner rehabilitera honom som jag ska om jag åker bort. Att åka iväg  utan honom gick inte då Peter skulle på hockeymatch på söndagen.
 
Jag har kännt mig stundvis väldigt låst och fått skippa en hel del för Iggys skull. Eftersom alla veterinärer och rehabmänniskor ändrat sig om att det nog kan ta 6 månader istället för 3 månader innan man kan se ett resultat så håller jag typ på att bryta ihop. Jag orkar bara inte!!  Så ibland bara känner man att man måste få unna sig något roligt  för att  orka fortsätta. Så jag åkte till Skellefteå ändå tillslut.
 
Iggy var som väntat lite halvgalen av att vistas i miljön och av alla hundar.. Men redan dag två så hade han lugnat sig betydligt. Är även så glad att han kunde ligga i sin tygbur och vara tyst de gånger jag tog ut Elton och lämnade honom själv. Kom ihåg att han i somras ylade när han blev själv eller när han hörde eller såg mig tävla med Elton.
 
Loppen då var ingenting att skryta med. Vi hade ju 4 sm pinnar sen tidigare så det fann ju iallafall en teoretisk chans att plocka 4 SM pinnar i helgen även om den nu var nog minimal.  Men nu är chansen helt borta för SM då vi inte plockade en enda.
 
Ag3a: 15 fel
Ag3b: 15 fel
Ho3: D
Ho3a: D
Ho3b: 15fel
 
Är jag besviken? Nej. Hade jag haft en pinne kvar hade jag nog varit besviken. Men med tanke på att jag har haft hälften så lång tid på mig att plocka dem pga skada så ska jag nog inte lägga orimliga krav på mig själv.
 
Nä jag får istället glädja mig åt att det var fantastiskt roliga banor med mkt spring, Elton var vild och galen och vi hade kul tillsammans. Att vi misslyckades berodde på att det blev för mkt spring och slarv, en hel del bommar revs plus att kontaktfälten inte satt. Jag fokuserade på att få till fart och flyt istället för kontroll och "feg" handling. Bjuder på de två lopp som blev filmat under helgen.
 
 
 
 
 
Nu blir de fokus på rehab igen. Veckans utmaning är att få till travintervallerna då Iggy i stort sett aldrig travar! Antingen skritt/pass i hög hastighet eller galopp/ rusningar. Blev lite bättre till mods då jag träffade en person på tävlingarna som oxå rehabbat sin jaktcocker efter en liknande operation. Hen hade oxå haft stora svårigheter att fått sin cocker att trava. Men det gick tillslut med hjälp av ett löpband!

Kommentera

Publiceras ej