Eltons halvbror Ulrik "Jutrix Thyme Out" har blivit pappa till 5 svarta jaktcockervalpar häromveckan.  Två tikar och tre hanar. En hanvalp finns i dagsläget att tinga. Kontakta Anna vid intresse.  Mer information finns på www.jaktcocker.se
 
Ulrik bor i Norge och är vårdhund. Han tränas dessutom i räddning och specialsök. Utseendemässigt är han en kraftig och muskulös hane och påminner om Elton i kroppen. Skulle det vara läge för valp för mig skulle jag vara nyfiken på kombinationen :) 
 
Men nu är Iggy inte alls "uträknad" som jag tidigare trott och det duger väldigt bra för mig med två aktiva killar. Det är precis lagom för mig, mer än två hundar känns inte som jag skulle hinna med att aktivera helt enkelt. Så jag  fortsätter att hålla tummarna för att Iggy fortsätter vara fräsh i kroppen och att vi inte får några bakslag :)
 
Ulrik

1 kommentarer

lisa

30 Apr 2015 13:21

fin hane! På vilken sida är han halvbror med Elton? :)


SV: Absolut kan jag göra det! Mätte Eddie innan jag beställde o tog en chans. Han har minsta storleken, SX.
Ja, det känns som en sån typisk grej. Händer nästan alltid något när man väl satsar :/ Typ som med mina knän o löpningen. Men Iggy kan ju som sagt ha Eltons sele ett tag till.
Tror du att du kan filma något när ni drar? Även om han inte drar "rätt" så skulle det ändå vara kul att se!

Zorro har jag testat att både springa och cykla med. Men han funkar bättre lös än med sele och lina. Då kan han springa med en bit. Funkar ganska bra om någon annan är med eller framför också. Men han tröttnar fort. Eddie har ett helt annat driv. Men vem vet, kanske testar att köra båda en vacker dag :)

Kommentera

Publiceras ej