Å
 
Nackdelen att ha en vit hund är ganska tydlig när den plötsligt tar sig ett dopp i en äcklig gyttjepöl i skogen och vips  förvandlas till en orange roan valp istället! Jag tror jag har tvättat Iggy fyra gånger sen han kom till mig. Fyra gånger på 2 månader.  Det är mer än jag badar Elton på ett helt år!! Två gånger pga att han hade fått kiss på sig när han krypit under magen på Elton,  en gång för att han bara var allmänt grå och nu sist när han hade hade doppat sig i en lerpöl. Nästa hund blir definitivt en mörk hund!
 
Jag använder ett schampo för vita pälsar. PCL heter det och det funkar faktiskt toppen. Han blir väldigt vit i pälsen och alla missfärgningar försvinner. Dessutom luktar han himla gott efteråt :) Iggy är väl själv inte så jätteförtjust i att bli badad men han står ut. 
 
Igår tränade jag lydnad med Elton. Mest frammåtsändande. Det gick faktiskt mycket bättre nu när jag ändrade lite småsaker :) 
 
idag la la jag ett lite halvklurigt spår. 900 meter och 6 pinnar som jag la på lite svåra ställen. En pinne i ett torrt dike, en pinne precis efter ett dike med vatten och en pinne bland massa skrufs. Elton slarvade otroligt mycket idag. Han plockade bara de 3 enkla pinnarna o de svåra sprang han förbi. Jag såg redan förra året tendenser att han vill gärna gena i kurvorna och istället försatt följa spåret exakt var de går så vill han gärna runda hinder av olika slag för att försöka hitta spåret på andra sidan istället för att trycka sig igenom/hoppa över riset. suck! Det som gick bra idag var iallafall att han självmant valde rätt riktning trots att jag väntade in i det sista med att följa efter:) 
 
Han klarade ju även spåret trots vårens varmaste dag och trots att det gick delvis över en kortklippt äng. 
 
en vit Iggy :)
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej